Олешківський центр первинної медико-санітарної допомоги – школа передового досвіду

Два роки назад Олешківський центр ПМСД став одним з 15 переможців проекту USAID щодо формування центрів передового досвіду на первинній ланці. Завдяки допомозі проекту в 2019 році на 500 тис. гривень було закуплено необхідне для роботи обладнання. Але проект допоміг не лише фінансово, він кардинально змінив роботу закладу – Олешківський центр ПМСД став школою передового досвіду.

10 грудня на конференції «Розбудова комунальних закладів ПМД як центрів передового досвіду – виконання заходів грантової програми від USAID/UKAID» директор центру поділилась досвідом з керівниками закладів первинної медичної допомоги області

10 12 2019

«Херсонська область дуже активна в плані співпраці з проектами. У нас працюють великі проекти, які мають компоненти, що стосуються охорони здоров’я. Олешківський центр первинної медико-санітарної допомоги – яскравий приклад роботи сучасних механізмів фінансування, якими має користуватися заклад ПМСД, побудови взаємовідносин з НСЗУ. Нам дуже приємно, ми пишаємося активністю наших закладів», - зазначила, відкриваючи конференцію, заступниця директора Департаменту охорони здоров'я облдержадміністрації Ліна Бондарева.

10 12 2019 1

Про нюанси впровадження гранту USAID, про нововведення і зміни на краще в роботі закладу детально розповіла директор Олешківського центру ПМСД Світлана Сердюкова. За її словами, конкуренція, що була між 15-ма центрами спочатку, перетворилася на співпрацю, обмін досвідом і допомогою, які можна налагодити між центрами і в межах області.

При побудові стратегії розвитку закладу в Олешках орієнтувалися на мрію, що на той час здавалася нереальною. Проте маленькі кроки в напрямку до неї вже принесли результати. «Ми для себе розписували, що ми будемо сучасним центром відкритим та доброзичливим для родини. Ми словами та посмішками вітаємо людей в нашому закладі, ми раді, що вони, йдуть до нас а не до «гугла». У нас не пацієнти, а клієнти, які довіряють та співпрацюють з нами. А працівники в центрі – колегіальні в прийнятті рішень і допомагають один одному», - поділилася своїм баченням Світлана Сердюкова. До речі, місія, візія та цінності закладу розміщені на кожному робочому місці.

Для підвищення якості медичної та немедичної допомоги були сформовані групи якості, окремо для лікарів і для медичних сестер та реєстраторів. Групи озвучили проблеми і шляхи їх вирішення. Наприклад, щоб припинити постійне відкривання дверей до кабінету лікаря під час прийому стали замикати двері доки триває прийом. Впроваджено попередній запис на прийом, якого ретельно дотримуються. Під час виклику до лікаря медична сестра називає ім’я без прізвища або номер запису, що сприяє збереженню лікарської таємниці. Для зручності у кабінетах центру працюють 2 монітори, підключені до одного комп’ютера та однієї операційної системи: один для лікаря, другий – для медичної сестри.

Змінилася і оплата праці. Тепер заробітна плата складається з фіксованого посадового окладу, премій за декларації та виконання індикаторів, а також надбавок та доплат. Наприклад, за виконання індикатору якості по рівню вакцинопрофілактики лікар-педіатр отримує 400 грн, а його медсестра більше – 500 грн, адже й навантаження по залученню дітей на щеплення в неї більше. Завдяки такому підходу по Олешках зросли показники імунізації з 17% в 2017 році до 60% в 2019.