В Херсоні пройшов тренінг «10 причин писати про контроль над тютюном»

Тютюн вбиває половину тих, хто його вживає, а також є причиною багатьох неінфекційних захворювань і передчасних смертей. Понад 8 млн. людей у світі щороку помирають через хвороби спричинені тютюнокурінням.

Як розпізнати маніпуляції тютюнової індустрії, де шукати достовірні дані про вплив тютюну та електронних сигарет на організм людини і як висвітлювати тему контролю над тютюном у ЗМІ - вчилися фахівці Херсонського обласного центру громадського здоров’я та журналісти 23 липня на тренінгу «10 причин писати про контроль над тютюном».

23 07 2020

Цікаву подачу актуальної та корисної інформації на тему контролю над тютюном забезпечили організатори заходу: керівник відділу з профілактики споживання тютюну та алкоголю ДУ «Центр громадського здоров’я МОЗ України» Катерина Римаренко і фахівці громадської організації «Центр громадянського представництва «Життя» Оксана Левицька, Лілія Олефір і Дмитро Купира.

«Наразі 1,3 мільярди людей у світі вживають тютюнові вироби. Тому була оголошена глобальна тютюнова епідемія, яка є однією з найбільших загроз для розвитку, оскільки вона забирає мільйони життів щороку і мільярди доларів з бюджетів країн», - зазначила Оксана Левицька, фахівець ГО «Центр громадянського представництва «Життя».

23 07 2020 1

За словами фахівців, дуже важливо розвінчувати популярні міфи, наприклад, про те, що куріння є особистим вибором людини. Переважна більшість курців починає вживати тютюн в підлітковому віці, піддаючись агресивному маркетинговому впливу тютюнової індустрії.

Тютюновий бізнес не є одним з найбільших роботодавців і платників податків, це міф, бо основну частину податків сплачують курці у вигляді акцизу на пачку сигарет. А електронні сигарети не допомагають кинути курити, адже викликають звикання так само, як і звичайні сигарети.

Наразі в Україні 9% підлітків 13-15 років курять звичайні сигарети, а 20% цієї категорії надають перевагу електронним сигаретам. Системи для нагрівання тютюну використовують кожен сьомий дорослий і кожен сьомий підліток.

Серед порад для журналістів прозвучали наступні: не приймати фінансову підтримку від тютюнових корпорацій та не співпрацювати з ними; ділитися фактами та інформацією, що підтверджені офіційними джерелами, які не пов’язані з тютюновою індустрією; працювати з експертами; використовувати сильні емоційні повідомлення; показувати переваги життя без куріння; використовувати приклади реальних історій; висвітлювати тему з різних ракурсів тощо.