Павло Ковтонюк: Проблеми з госпітальними округами з’являються там, де хочуть роздути політичний скандал
14.02.2017
В Україні розпочався процес створення госпітальних округів. Це допоможе оптимізувати кількість та якість державних медичних закладів та покращити систему медичного забезпечення країни.
Ми записали інтерв’ю з заступником міністра Павлом Ковтонюком, щоб відповісти на запитання щодо створення госпітальних округів та завдань, які вони мають виконувати, а також роль місцевих громад у цьому процесі.
ЛОГІКА ФОРМУВАННЯ ГОСПІТАЛЬНИХ ОКРУГІВ, МЕТА ТА ЗАВДАННЯ
Зараз в деяких областях відбуваються цікаві явища. Починають маніпулювати цим питанням. Адже з мого досвіду, коли приїжджаєш і пояснюєш, більшість питань знімається. Не знімаються лише ті, де є відверта маніпуляція, і де люди хочуть роздути політичний скандал.
Чому ми створюємо госпітальні округи? Тому що мережа вторинної медичної допомоги, так само як і первинної, але набагато більшою мірою, не готова до нового принципу фінансування за медичну послугу. Якби ми з липня ввели оплату за послугу на вторинці, у нас були б величезні проблеми.
ХЕРСОНСЬКА ОБЛАСНА ДЕРЖАВНА АДМІНІСТРАЦІЯ
ДЕПАРТАМЕНТ ОХОРОНИ ЗДОРОВ’Я
Н А К А З
16.06.2016 № 270
Про здійснення заходів з контролю використання лікарських засобів та медичних виробів, закуплених за кошти Державного бюджету України
На виконання наказу Міністерства охорони здоров’я України від 02 червня 2016 року №509 «Про здійснення заходів з контролю використання лікарських засобів та медичних виробів, закуплених за бюджетні кошти», з метою забезпечення відкритості і публічності системи державного забезпечення лікарськими засобами та медичними виробами
Звіт про періодичне відстеження регуляторного акту
розпорядження голови обласної державної адміністрації від 18 лютого 2010 року № 145 «Про встановлення тарифів на платні послуги, що надає клінічна лікарня Суворовського району м. Херсона», зареєстроване в Головному управлінні юстиції у Херсонській області
04 березня 2010 року за N 24/1148
Розпорядження розроблено Головним управлінням економіки обласної державної адміністрації.
Підстава: Закон України «Про ціни і ціноутворення», постанова Кабінету Міністрів України від 25 грудня 1996 року № 1548 «Про встановлення повноважень органів виконавчої влади та виконавчих органів міських рад щодо регулювання цін (тарифів)» (із змінами і доповненнями).
Цілі прийняття регуляторного акту: забезпечення обґрунтованості і стабільності цін, прозорості і гласності ціноутворення на платні профілактичні медичні огляди за рахунок замовника, що надають в області лікувально-профілактичні державні і комунальні заклади охорони здоров'я та здійснення державного контролю за правильністю формування і застосування цін на зазначені послуги.
Строк виконання заходів з відстеження: з 2016 по 2019 рік.
Тип відстеження: відповідно до закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності» проведено періодичне відстеження результативності регуляторного акту.
Метод одержання результатів відстеження: періодичне відстеження проводилося статистичним методом. У відстеженні приймала участь комунальний заклад «Херсонська міська клінічна лікарня ім. Є.Є. Карабелеша», яка в своїй діяльності керується зазначеним регуляторним актом.
Профілактичні медичні огляди не входять до розділу лікарняної роботи, а є додатковою послугою лікувально-профілактичних закладів, тому проводяться за рахунок замовника. Завданням проведення профілактичних медичних оглядів є виявлення захворювань на ранніх стадіях, своєчасність надання медичної допомоги, збереження для підприємства повноцінного працівника та здорової людини для суспільства.
Вартість надання платних профілактичних медичних послуг розраховане виходячи з фактичних витрат на заробітну плату, сировину і матеріали та медикаменти.
За період з 2016 року по 2019 рік мінімальна заробітна плата підвищилась у 3,03 рази (з 1378 грн до 4173 грн), середня заробітна плата по галузі охорони здоров'я також збільшилася в 1,86 разів (з 3060,90 грн до 5704,69 грн).
ПОРІВНЯЛЬНА ТАБЛИЦЯ НАКЛАДНИХ ВИТРАТ
Витрати |
2016 рік |
2019 рік |
підвищення, рази |
Вартість бланка довідки, грн |
3,78 |
4,2 |
1,11 |
Посадовий оклад з урахуванням підвищень, доплат та надбавок: |
|||
Лікар |
3497 |
5669,3 |
1,62 |
Медична сестра |
2665 |
4319,9 |
1,62 |
Мед реєстратор |
1612 |
4175 |
2,59 |
Молодша медична сестра |
1532 |
4173 |
2,72 |
Електроенергія 1 кВт, (грн) |
2,11 |
2,93 |
1,39 |
Теплопостачання 1 Гкал, (грн) |
1622,5 |
2066,9 |
1,27 |
Водопостачання 1 куб.м, (грн) |
11,79 |
16,84 |
1,43 |
Природній газ 1000 м3 |
8266,4 |
12790 |
1,55 |
Таким чином, враховуючи значне зростання рівня заробітної плати, цін на енергоносії, медикаменти та витратні матеріали, реактиви протягом 2016 - 2019 років, застосування діючих тарифів на профілактичні медичні огляди за рахунок замовника є збитковим для лікувально-профілактичних закладів області та потребує врегулювання цього питання шляхом розрахунку та встановлення нових обґрунтованих тарифів на зазначені в регуляторному акті послуги, виходячи з фактичних витрат закладів охорони здоров'я.
Директор Департаменту В. КОРОЛЕНКО
Вікторія Дишловенко 26 47 42